Even voorstellen.

Jezelf even voorstellen
Plaats reactie
Jan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-04-2016 13:03

Even voorstellen.

Bericht door Jan » 03-04-2016 12:13

Geen idee of dit forum nog een beetje leeft. Geen idee of er nog veel Drifters rond rijden. Geen idee of er in de Benelux ooit een Drifter club van de grond gekomen is. Waar ik wel een idee van heb, is dat ik een Kawasaki gekocht heb. De 2e Kawasaki in m'n leven. De vorige had ik in 1992. Een KLR650 uit m'n hoofd. Een off-road uit 1988 was dat. Toen de Drifter op de markt kwam, vond ik die heel mooi. Net een Indian, alleen dan met de moderne techniek. Weet zo niet meer wat die kostte nieuw. 25.000 gulden voor een 1500? Het is er nooit van gekomen. Heb bijna altijd Honda motoren gereden. Tot ik nu een Kawasaki zag staan die eigenlijk precies was zoals ik een motor wil hebben. Type maakt me niet eens zo veel uit. Veel CC's wel. En veel bling-bling. Ik dacht dus dat het in principe een gewone Vulcan was. Tot ik ergens op papieren zag dat het een Drifter zou zijn. Een veranderde Drifter dan. Want die grote wielkappen heeft deze niet. Terugkomen waar ik mee begin: geen idee of het wel een Drifter is dus. En ook geen idee of je ermee op een Drifter treffen mag komen (als die er eigenlijk überhaupt zijn).

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 03-04-2016 13:40

welkom jan,

dit forum wordt helaas te weinig gebruikt.
ik heb dit forum opgezet om drifter rijders,, Vulcan VN800/1500 dichter bij elkaar te brengen.
als je Facebook hebt voeg me toe Indy Drifter.
dan vindt je ook div andere drifter activiteiten / pagina"s waar je info en of bijeenkomsten kunt vinden.

mvg Indy

Jan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-04-2016 13:03

Bericht door Jan » 13-04-2016 19:41

Ik zag dat het wat rustig was Indy. Denk komt ook dat er minder Drifters rijden. Heb even gekeken op de Vulcan club, maar zelfs dat is best bescheiden, met net iets over de 200 leden als ik het goed zag...

Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bericht door Flower » 21-05-2016 07:52

Welkom Jan,
Wat ik weet, is dat ik een enorme zak met beurs fruit heb meegenomen bij het scheiden van de markt. Altijd meenemen wat je kan!

Nu jij hier toch bent kan je mooi op een treffen komen of ergens anders bij aansluiten. Kwam er in 2016 niet een rondrit? Je moet eerst maar goed aan de motorfiets wennen dan. Mijn kont wordt gelukkig niet gevoelloos meer en ik ben op tijd gaan afremmen. Bij het keren slingert het frame ook niet meer, nu ik er aan denk. Het toerental staat eindelijk precies goed. Ik heb mij bedacht dat je dit ook kan afstellen door er op te letten of de motorfiets niet afremt op de motor of juist door blijft gaan bij het dichtdraaien van het gas. Mijn motor is aanvankelijk een aantal malen afgeslagen na honderd meter. Best gevaarlijk. Uiteindelijk lijkt dat dus te zijn opgelost.

Wij kunnen ook niet gaan verlangen dat al de vrienden en motor rijdende partners een Drifter hebben, zou niet goed zijn en die motoren zijn er ook al helemaal niet. Soms vragen mensen op straat mij of er Vulcan op staat. Ja, de "V" dus. Het is één grote custom familie. Zij hebben er dus ook ééntje gehad maar welk model, daar kom je dan niet helemaal achter. Grappig dat je dit probleem meteen al lijkt te hebben.

In jouw andere post zou ik behulpzaam willen zijn met het vinden van het precieze model en modeljaar van de motor. Je zult zien dat er veel overeenkomsten zijn, naast heel veel zaken die nét niet uitgewisseld kunnen worden. Complimenten. Alfred

Plaats reactie