Nieuw hier....

Jezelf even voorstellen
Plaats reactie
Sven1966
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-07-2017 21:23

Nieuw hier....

Bericht door Sven1966 » 10-07-2017 21:30

Goedenavond,
Sinds 2,5 week ben ik in het bezit van een Drifter 1500 uit 2001 met V&H open uitlaten. Heerlijke brommer... De afgelopen 7 jaren heb ik op een Honda Goldwing 1500 rond gereden maar was toe aan deze "ploffer".
Kleur: Indian red met een huilende wolf op de tank in special paint. Wellicht een bekende motor bij de Drifter clan?

Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bericht door Flower » 09-08-2017 00:43

Hallo, Swen neem ik aan he?

Zelf vind ik de originele lak van de motor nogal kwetsbaar. Graag eens overschilderen maar voorlopig nog poetsen. Een wolf heb ik wel eens gezien op mijn vorige model motor, ook een soort van Amerikaanse maar met plastic. Jij zal dan wel chroom accenten hebben in plaats van black out en ik kan mij voorstellen dat het mooi is. Ik hoop trouwens altijd dat de afbeeldingen van dieren zonder bliksem zijn. Wees voorzichtig in het begin, zeker zwaar beladen. Als je wat te vragen of te melden hebt dan horen we het graag op dit forum. Het is tenslotte in het Nederlands. Groet. Alfred

Afbeelding

Sven1966
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-07-2017 21:23

Bericht door Sven1966 » 09-08-2017 12:23

Hallo Alfred. Bedankt voor je reactie en je foto. Mijn reply heb ik in een nieuw onderwerp gezet omdat in eerste instantie het reply-en niet ging.

Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bericht door Flower » 09-08-2017 18:34

Hallo Alfred. Bedankt voor je reactie. Vraag: Ik zoek eigenlijk een bagagerek zoals op jouw Drifter te zien is, dus achterop de duoseat. Ik heb namelijk een XXL-bagagerol gekocht die ik tijdens mijn eerste lange trip achterop mijn spatbord (dus bovenop mijn achterlicht) heb vastgesjord met 2 spanbanden. Alleen was voor achterop komend verkeer mijn rem- en knipperlichten niet meer te zien. Weet jij waar ik deze kan bestellen? Alvast bedankt. Groet, Sven.
Het zwarte rek dat ik heb is ongetwijfeld eentje van Kawasaki zelf. Ik weet te vertellen dat de racks wel eens zijn veranderd maar toen de zelfde nummers gekregen hebben. Deze zelfde is dan misschien ook niet nieuw nog te koop.

Op de onderdelen fiches die ik heb https://www.cmsnl.com/kawasaki-2001-vn1 ... /partslist staan niet de accessoires. In de handboeken die ik heb en op kawasaki.com kan ik ze ook niet vinden. Je kan dus navraag doen naar een rack bij de Kawasaki dealer maar weet wel wat het is dat je dan besteld en veel bagagerekken passen gewoon ook op de VN1500 Drifter. Dan heb je meer keus tegen een lagere prijs. Het Drifter 800 model is moeilijker heb ik begrepen. Bij Kawasaki kost een rek al snel Euro 500. Kijk eens op e-bay.nl of e-bay.com. Wil je meer weten dan kan ik natuurlijk voor je fotograferen en meten maar ik kon vandaag nergens normaal een foto laten hosten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de details en zal nog eens kijken hoe het ook al weer precies zit.

Misschien heeft iemand anders een idee. Dit is nogal smal. Sommigen laten zelf een rek maken en buigen draagarmen passend, het kan makkelijk op en af want het zit onder het zadel, links en rechts met een paar bouten in het frame. Je hebt dan de waterdichte roltas goed recht en vast hoe je wilt met eigen ontwerp. Op een Amerikaans forum willen bezoekers dat misschien wel laten zien. Daar lassen ze thuis meer dan hier.

Zelf zweer ik bij mijn plunje rugzak. Toevallig schreef ik al dat belading de motor wat onstabiel maakt en zelfs wat laat slingeren bij hard remmen. Door de comfortabele vering is het dan niet vlug vlug. Stapel spullen maar niet te hoog op. Groet. Alfred


Afbeelding

Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bericht door Flower » 10-08-2017 21:26

Hallo, Na even te hebben gekeken: het rek is recht-toe recht-aan bevestigd. Dat is makkelijk te maken van rechte stukken gesneden dik alluminium of staal en stangen/ dwarsstukken er bovenop gelast of gesoldeerd. Voor een rand kan je gebruik maken van bijvoorbeeld verwarmingsbuis. Maak een ontwerp van karton of hout, wat met bevestigingspunten geheel naar wens is en laat de delen die van plaatmateriaal gemaakt zijn uitsnijden. Lassen kan het best buiten de stad want anders betaal je "metaal kunst atelier" prijzen. Misschien daar waar ze uitlaten of hekwerken lassen.

Aan dit bepaalde bracket zitten een aantal haast half ronde uitsparingen die niet gebruikt worden. Het is in dat geval gemaakt om ook op een andere motorfiets van Kawasaki te kunnen passen. Dit als jij, of iemand anders, het zelfde model rek wil hebben.

De eerste bevestiging is achter de grote dopmoer die je ziet. Dit bevestigingspunt is ook één voor de tasdrager. De tweede bevestiging zit onder de grab rail. Je ziet dat het uiteinde van deze zwarte stang onder een hoek van 90 graden op het frame zit. Daar zit schroefdraad in. Er wordt bij mij een platte inbus bout voor gebruikt. Het kan een langere moeten zijn.

De afstand van de twee bouten is links en rechts 12 centimeter. Meet zelf maar even op de millimeter na met een dun stokje van precies deze lengte. De brackets van het rek staan 24 centimeter uit elkaar. Als je nog weg gaat een goede reis.

Sven1966
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-07-2017 21:23

Bericht door Sven1966 » 11-08-2017 17:57

Bedankt voor de info. Aangezien ik geen klusser ben is de door jou aangedragen oplossing voor mij niet echt een optie. Ik zoek vooralsnog wel even verder en zal dan voorlopig mijn bagagerol wel gewoon achter mijn duoseat op het spatbord vastsjorren.

Mocht iemand een "pasklare"oplossing hebben dan hoor ik het graag.

Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bericht door Flower » 11-08-2017 23:21

Een pasklare oplossing is een lange sissybar, daar gaan de hulzen die aan roltassen zitten, of er nog aan gemaakt kunnen worden, overheen.

Ik zocht op luggage en vond deze goedkope bagagedrager. http://www.customcruisers.com/contents/ ... -1500.html Het lijkt op die van mij, heeft ronde brackets tot het einde en kost 76,55 Britse Pond incl. BTW.

Anders zou je iets kunnen doen met tasdragers, deze hebben een stang onder de tassen door, die tot halverwege komt. Ik weet niet hoe je het op jou motor hebt en hoeveel je er al op meeneemt want ik zou zeggen over het zadel leggen of op de tas maar voor het geval dat je geen tassen hebt. De tasdragers hebben twee gaten met schroefdraad, halverwege, waar de tas natuurlijk van binnen ook gaten heeft.

Op deze foto's mijn helmtas, schoudertas, rugzak, de onder-het-rek-tas en mijn makkelijk te maken parkeerhesje (die volgens mij daar toevallig er verkeerd om op zit). Next step is een bezorger die mij achterna rijdt. Je kan een pakket laten bezorgen bij de camping misschien. In mijn kampeertijd kon dat.


Afbeelding
-
-
Afbeelding

Sven1966
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-07-2017 21:23

Bericht door Sven1966 » 12-08-2017 20:27

Hallo Alfred. Bedankt voor de tip. Ik heb het bagagerek besteld in Engeland. Nu even afwachten tot het er is en erop schroeven. Thanks.

Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bericht door Flower » 16-08-2017 18:43

Mooi rechthoekig.

De achterste bouten kan je een paar maten groter nemen en dan behalve natuurlijk moeren die het vast moeten maken een tussenstuk er op draaien. Je krijgt dan een extra bevestigingsmogelijkheid onder de bagagedrager.

Heb je het verborgen vak gevonden voor het gereedschap setje? De kap met de sleutel eerst er vanaf halen, zonder de zijkant te schampen. Rechts zit het slotje en links twee pinnen in rubbers. Je ziet dan een handschoenen en papieren vak met daar achter nog een compartiment, dat voor het alarm. Neem het binnenste uit door ergens iets wat samen te knijpen en keer het om. Onderaan is nu het vakje waar het gereedschap setje in hoort. Past precies, zonder te kunnen rammelen. Groet. Alfred

Plaats reactie