Indicator Kleuren

Technische vragen voor 1500 Drifter
Plaats reactie
Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Indicator Kleuren

Bericht door Flower » 24-01-2014 01:59

Hallo Rijders,
Omdat mijn motor nog helemaal nieuw voor mij is, kunnen jullie helpen met een paar antwoorden? Ik zie dat er verschillende kleuren indicatorlampjes zijn op de instrumentenpanelen. Mijn richtingaanwijzer indicator is groen en wil ik graag oranje hebben. Kan je deze lensjes verwisselen en hoe noem je zoiets dan?

Als jullie de banden stevig oppompen, hoe veel lucht zit er dan in? Handleidingen vertrouw ik hierin niet zo.

Heeft iemand toevallig een setje van die rechthoekige oranje reflectoren die die verkopen kan?

Is het mogelijk om de demper aan te passen of te verwijderen, zodat de uitlaat meer geluid maakt? Hoe is dat dan door iemand achteraf te controleren? Bedankt alvast. Groet. Alfred

walter
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-08-2011 16:21

Bericht door walter » 31-01-2014 00:16

Hallo Alfred,

Die dingen heten inderdaad lensjes maar ik weet niet of ze los te krijgen zijn. Je kan ze vrij gemakkelijk losmaken. Kijk eens bij www.conrad.nl of www.louis.de of ze losse hebben in de goede maat.

Ik pomp de banden volgens het instructieboekje op :)

Rechthoekige oranje reflectoren?? Heb je een Amerikaans model? De meeste mensen slopen die dingen eraf maar goed als jij ze er juist op wil :)
Misschien eens op ebay.com zoeken.

Mijn demper is door de dealer aangepast, de tussendemper is er tussen uitgehaald (vergt laswerk) en uit de achterdemper zijn er een paar, niet alle dempers uitgehaald. De tussendemper is makkelijk te zien of die er nog zit, die zit net voor het achterwiel. Anders een geluidsmeting doen. Max DB staat dacht op het typeplaatje.

Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bericht door Flower » 31-01-2014 02:09

Ah, dan zal ik de glaasjes eerst eens meten. Als die er makkelijk uit vallen dan is dat de manier.

Een collector kan inderdaad een buis wezen en om de demper weg te trekken zou iemand in de achterkant geboord kunnen hebben. Daarvan heb ik inmiddels een filmpje gezien. Dus de Drifter zou iets als een tussen-demper hebben? Is dat de katalysator misschien? Bij sommige motoren worden die gehaat, alleen over deze heb ik nog niets gelezen. De motor heeft weinig gelopen. Kan deze nog te schoon zijn van binnen of is dat maar een idee van mij... :lol: Het geluid is vast origineel. Iedere paar duizend kilometer heeft die een beurt gehad. Als ik haar weer achter de flat kan zetten dan ga ik er onder liggen om eens goed naar sporen te zoeken en in die wetenschap is het voor mij prima in orde zo. Het geluid komt in golven denk ik maar en in het kentekenbewijs stond "het betreft een zware motorfiets." "max. DB" zou een hele goeie zijn.

Er zijn grote verschillen in geadviseerde bandenspanning. De fabrikanten van motoren en die van de banden hebben kennelijk bijbedoelingen. Ze beweren wat in hun eigen straatje van pas komt. Hier ga ik dan eerst maar hoog tussenin zitten, zoals bij de vorige motor. Deze banden hebben de zelfde vorm, alleen groter. Vreemd wel, dat de door Kawasaki aanbevolen druk zoveel lager kan zijn als die van een 40 of 50 kilo lichtere Honda.

Het was een beetje eng voor mij, dat de Drifter zo ver uit de koers raakt als de banden belijning en markeringen volgen. Ik werd gewoon opzij gezet en leerde er uit de buurt te blijven. Dat verwacht je niet. De banden zingen trouwens in iedere bocht. We hebben zelf een compressor. Ik heb al eens een voorband gehad die niet de goede vorm had bij wat minder druk. Een bobbel in het midden, als je het weten wilt. Misschien de komende lente hierover meer.

Het begint mij te dagen dat dit model "donker kruisbes - zwart" geen oranje reflectoren gehad heeft. Die hebben ook, verschillende, andere haken voor kabels en leidingen. Je helpt me al heel wat verder. Nu even een draad met stekker aan de accu maken voor als de winter een oordeel wordt. Bedankt Walter. Groet. Alfred

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 31-01-2014 16:58

Hallo Flower,

heb je een 1500 of 800 Drifter.

Ikzelf heb een 800, en heb wat onderdelen uit de demper gehaald zodat het geluid me aanstond werkt prima.
op een 1500 zit volgens mij een katalisator... maar die kun je er ook onder weg halen,,,

lensjes kun je er zo uitwippen is geen probleem.

ik heb de bande op 2.3 staan achter soms 2.4 ivm vakantie bagage.
ik rij op Metzeler maharaton banden daar heb ik op de achterband 18000 km op gereden en de voorband heeft nu 22000km gedaan.

Indy

Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bericht door Flower » 31-01-2014 21:57

Dat is laag zeg. Dat zit er vast wel in. Ik heb vaak gelezen dat stukken loopvlak er vanaf vlogen bij de Metzeler 880's. Er zit inderdaad een brede collector voor het wiel, een VN1500 en model 1999 denk ik. Daarom zou ik zelf de achterband liever niet al te warm willen maken.

Vanmiddag de accu even bijgeladen. Nog niet aan de lensjes toegekomen. Eerst de maat opnemen. Als ik ze ergens kan kopen dan zijn ze dezelfde. Dit zal wel bij een motorwinkel in Amerika wezen. Daar maar eens vragen op een forum.

Er kunnen dus nogal wat onderdelen uit de uitlaat gehaald worden, demper, ringen waarschijnlijk, katalisator :roll: Straks ook het luchtfilter even bekijken. Ik moet over een woonerf en de stalling heeft regels over geluid. Alfred

Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bericht door Flower » 24-02-2014 00:37

Na het zoeken op achtereenvolgende onderdeel nummers voor indicator lampjes heb ik uitgevonden dat Kawasaki bij al haar voertuigen de zelfde nummers gebruikt voor verschillende lensjes. De volgende kleuren zijn leverbaar maar niet per definitie geschikt.

23026-1168 Lens Dipped Beam
23026-1169 Lens Indicator
23026-1170 Lens Black
23026-1171 Lens Green
23026-1172 Lens Blue
23026-1173 Lens Red

Weet iemand of het blauwe gelijk is aan de twee groene zodat ik deze bij de dealer kan proberen te bestellen? Zoals je ziet op de foto hieronder heb ik nu een geïmproviseerde met E keurmerk. Ik wil het graag horen of Kawasaki niet meer moeite heeft gedaan en ze allemaal zo zijn. Bedankt. Alfred

Afbeelding

Mau
Berichten: 22
Lid geworden op: 19-07-2013 17:17

Bericht door Mau » 05-03-2014 15:04

Een indicatielampje met E-keurmerk?? Moet niet gekker worden!! :lol:
RECmedia | audiovisuele producties

Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bericht door Flower » 05-03-2014 20:22

Nou! :o

Vanmiddag heb ik de kies getrokken.
Bij MotoPort heb ik een mooie VN800 Classic uit 1996 zien staan, dat het oranje glaasje met de zeven ruitjes had en dezelfde verchroomde ring.

Een winkel kan niet vragen aan de importeur of het lampje de goede is. Het kon in dit geval ook een vervangende zijn want die motor had ook geen setje en op het fiche stond "red" (rood). Gelukkig kreeg ik in één keer de goede. Daarom geef ik jullie hier door wat er op de verpakking staat.

Kawasaki 23026-1150 Lens Pilot, Lens Achterlicht. Lens Amber.
Noteer ook: "VN800 Classic uit 1996" want om de opdracht te geven hadden ze de naam van een motor nodig.

Niet zichtbaar aan de namaak metalen ring is een tweede rand waarmee ze in het rubber geklemd zitten. Het rubber, wat je ook aan de buitenkant ziet, is de verlengde fitting voor het lampje. De onderkant is trouwens een veel kleiner gaatje. Iets passend maken voor de glimmende ring, dan moet dat materiaal 3,5 mm dun zijn, 13 mm doorsnede en zal het er van boven af in gelijmd moeten worden. MotoPort rekent voor deze bestelling Euro 7,05. Ik heb ze voor Euro 5,30, exclusief verzendkosten, zien staan en in de USA voor Dollar 3 en nog wat cent.

Ik heb nu groen-oranje-groen. Geen verwarring meer. Een beter signaal, want het verlicht mij ook oranje. Gelijkheid en symmetrie. Alfred

Plaats reactie