Bougie Kabels

Technische vragen voor 1500 Drifter
Plaats reactie
Flower
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 04:07

Bougie Kabels

Bericht door Flower » 12-06-2015 05:19

Hallo,
Na aanschaf heb ik direct iridium bougies genomen en deze nu na een jaar gecontroleerd. Iridium bougies zijn er alleen iets kouder. De kleur van de isolator was goed, wit/beige, en ze waren mooi schoon. Op de randen zat alleen zachte kool, wat op een rijk stationair kan wijzen. Eén van de vier had echter wat meer kool op de rand zitten en de kabel zat daar los op de bougiedop. Ik kon de dop een heel eind verder op het kabeluiteinde draaien.

Nu heb ik bougiedoppen die ik vast kan draaien aan de kabel (in de dop zit een soort schroef) maar ik heb ook kabels die dan los blijven zitten en hiervoor volgens mij eigenlijk ingekort zouden moeten worden.

Zijn er andere systemen waarvoor ik de originele kabels zou kunnen vervangen? Goede aansluiting is meer vonk en ook beter voor de bobine toch?

Ik kan in de service handleiding niets over afmetingen en specificaties vinden van kabels of doppen. Alleen de weerstand van de dop wordt genoemd. 3,76 ~ 6,25 K Ohm. Is er iemand die deze informatie heeft? Ook zaken waar je iets kan bestellen heb ik niet gevonden. Moet ik de doppen blijven gebruiken, welke lengtes en wat voor mogelijke diameter hebben de kabels dan en moet je ze in de bobine draaien net als bij de dop? Bedankt. Alfred

Plaats reactie