2012 Driftertour Indy

Hier kun je je reis ervaringen delen met anderen.
Plaats reactie
Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

2012 Driftertour Indy

Bericht door Indy » 21-06-2012 16:42

05.00 uur opgestaan, en om 06.00 uur de motor gestart en op naar de duitse grens.
Op naar de A31 en ik zet koers richting het zuiden.
Na 177 km begon de motor te stotteren,, aii snel op reserve ja en dan geen tankstation motor aan de kant en met tomtom een tankstation zoeken in een dorpje.
En dat om 's morgens 08:00 uur alle schoolkinderen staan op de bus te wachten,,, en aan het eind van de straat een tankstation...
Even tijd om uit te rusten en een broodtje te eten.
Rechtsom keer terug naar de snelweg, gaat best lekker na 500 km rij ik 4 nederlanders op harley's achterop.
Even met een groep rijden is ook wel even fijn na 80 km draaien zij af een parkeerplaats op ik stoer dat ik ben rij gewoon door....hahaha.
Eindelijk tik ik de 700 km aan,,, aii het is nog maar 16:00 uur en ik krijg een dip.. bike aan de kant koffie brood en languit in het zonnete achterover in het gras.
Na een klein uurtje kom ik weer bij enigsinds fris stap ik weer op de motor en maak de laatste 100 km vol.
Al snel zie ik de bergen groeien en ineens sta ik er midden in, van de snelweg af rij ik langs een meer max 60 km/h snel genoeg heerlijk zon wind genieten.. even de camera pakken aan dat ding heb hem niet voor niets meegenomen... snel daarna rij ik oberstaufen binnen en zie het bordtje stiebes staan links af omhoog,,
Ik hoor de motor grommen en genieten snel kom ik bij st ullr aan zet de motor in de garage eet en kijk de voetbalwetstrijd duitsland griekenland.

Afbeelding
Afbeelding


08:00 uur onbijt,,, de spare kabel van de tom tom aangelegd,,, lade niet tijdens het rijden.
Bij de eerste bakkerij brood en worst meegenomen oor onderweg.
De motor de sporen gegeven naar oostenrijk /lech geweldig weer op de toppen van dde bergen is goed de sneeuw nog te zien.
Lech even stoppen,, broodtje gegeten wat drinken en op naar de silvretta,, aii weer slaat om laag hangende bewollking
Zicht is bar slecht maar goed dat ik de kabel van de tomtom gemaakt heb ,, zie ik teminste waar de weg langs gaat.
Pas is best leuk maar is niet mijn topper, bij landeck klaart het weer op en ik stop om mijn fleace jack er onderuit te doen.
toerend door de valley nader ik solden er touristen maar cT mag de pret niet drukken.. ben er zelf ook een van....
Op naar vent,,,klein berg dorpje vol wandel gekken kom ik aan op de drifter,,, ben de enige moto rijder hier meteen een paar kleine
Jong ens om me heen op de crossfietsen... vinden het helemaal te gek..
Hotel alt vent,,, van alle gemakken voorzien en goed eten,,, 's avonds aan de bar nog een kroatische lekkernij geproeft.. pff dat klapt erin... is geen 5 %.
Tijd om te gaan slapen .. morgen italy....



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een goede nachtrust op 1900 m in hotel alt vent, stond ik om 07:00 uur onder de douche.
Heerlijk ontbeten omvervolgens om 08:00 uur de motor de sporen te geven van de berg af, naar zwievelstein..
Als je echt een goede nachtrust wilt hebben pak dan een hotel dat ver van een groot dorp vandaan is, facaliteiten erg goed eten voortrefelijk
Uit het dal draai ik rechtsaf naar de timelsjoch, mijn favoriet..eerst betaal je 12 euries maar dan door een diep dal lijkt het of je vlak rijdt totdat je motor in de toeren terug valt,,, aiii gaat best omhoog... na een aantal curves aangekomen om 09:00 uur bij het restaurant... die waren nog druk met het in orde maken van de tafels.
Wat foto's maken rusten en aanvang afdaling.. wederom geweldig.
Jaufenpass penserjoch achterelkaar,,, zit toch in het ritme,,,rij een gedeelte van de route die ik vorig jaar ook heb gedaan... en kom bij een restaurant waar men wandelschoenen op de vensterbank heeft staan.. daar staan een aantal mensen die het tof vinden dat i, eraankom en met gejuich gooi ik de drifter de bocht om.........
Verderop,, shit,,, tomtom wil me de autostrado opsturen dat doen we niet... na wat rondtjes op ce rondtonde zie ik de ss12 staan loopt langs de autostrada,,, das beter,, na 4 km rechtsaf .. joepie gaat die weer vol de bergen in.
Hoeveel procent het allemaal is weet ik niet totdat ik een bordje 20 procent tegenkom.... foto... en echt das een bak naar beneden.. pffff ben ik dat ook omhoog gegaan? Niet in de gaten gehad maarja heftig...
Voorbij tires rij ik even door en kom in een klein dorpje prosels vlak bij een kasteel castelrotto zie ik een pension... met zwembad... aii nat van zweet heb ik daar wel zin in op de klok is het 1615 uur... let call it a day....
Na een duik in het kleine zwembad en lekker in de zon gelegen te hebben,, heb ik wel verdient...
Na een goede maaltijd met de nodige halve liters bier... moet ik er weer aan geloven... halve finale voetbal......proost....



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


06:30uur voor de wekker aan wakker, dan er maar uit douche spullen pakken gordijnen open wat een uitzicht.
Eerst de bagage op de motor,, was alles dicht,,, niemand is nog wakker, gelukkig heb ik een sleutel en een voor de garage.
Weer terug, zie ik dat de eigenaar al wakker is,,, ontbijten maar daarna de rest van de spullen gepakt afgerekend en gaan met die banaan.
Ik draai linksaf chips das wel erg steil,,, bordje 28% zo net gegeten en dan dit..maar ook met een drifter is dit geen probleem.
Wat wel een grote uitdaging is is dat er voor vandaag 400 km op me liggen te wachten.
Vol goede moet vervolg ik mijn weg.. hals wurzjoch gaan van een lijen dakje, maar dan tomtom weigerd... shit niet weer om irretatie te voorkomen ding uitgezet en de routekaart erbij gepakt deze heb ik voor elke dag gemaakt in plastic gedaan onder de tankpad geplakt en vol goede moet op naar de campolongopass kleintje maar 10% en 1875 m hoog maar erg mooi.
Zo rij ik arabba in,,, ja na 5 rondes op de rondtonde moet je er toch eens vanaf en een weg kiezen..gelukkig die bleek goed te zijn en vervolg mijn weg.
Passau giau 17% en 2230 m hoog mooi plekkie om mijn broodtje te eten... aan gezien ik geen benul heb van de tijd zie ik dat het al ver in de middag is....op dat ding en rije maar.. daarvoor ben je toch hier..cibiana lijkt wel speciaal opnieuw geasfalteerd voor mij te zijn,,,, na de duran en cereda pas is het de beurd aan de rollepab lijkt wel of ik hier alleen rij,,,en ik las dat deze gesperrt was niets van te merken... totdat... omleiding via ce vallespass.
Rij hier echt in niemandsland... totdat ik een groot hotel tegen kom.. maar eens zien of ze plak hebben,,, alleen een paar koeien maar verder... deur is open loop naar binnen gelukkig kamer vrij net als de andere 120 kamers....
Nog even een paar foto's gemaakt eten douche en deze dag zit er weer op.

Morgen probeer ik de stelvio te halen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



07:00 uur opgestaan.. tas gepakt, hele hotel is nog in ruste.
Heb ik even rustig de tijd om de boel te pakken, ketting even te smeren.. en te genieten van het uitzicht.
Buiten hoor ik alleen het gebel van de koeien die vrij rond lopen heerlijk en dit alles op 2000 meter hoogte.
Na het ontbijt ga ik verder over vallis pas, om daarna mijn weg te vervolgen naar de mendola pas.
Deze spreekt mij zeer aan omdat het erg rustig is en de weg opnieuw geasvalteerd is...
Daarna volgd een lange weg naar bormio over de passo de fondo, vele oude dorpen erg leuk maar ik ga door op naar de verrassing van de dag.
Passo di gavia wow zo een heb ik nog nooit meegemaakt.
Herpins zo scherp en met de weg niet breder dan een fietspad in holland wordt het al lastig als er een andere motor rijder aankomt.
Wat gelukkig niet vaak gebeurd,, wel een paar auto's tegen gekomen, en dan geld rustig wachten op een veilige plek.
Op een vlak stuk stop ik en zie daar jaja nederlanders in een jeep ze wisten me te vertellen dat deze pas de gevaarlijkste is van italy..aii wat staat me nog te wachten.
Gelijk hebben ze gekregen adembenemende uitzichten wegen die voor een offroad machine te doen zijn ,, maar die heb ik niet voor mij alleen maar de drifter... en die komt er ook wel..
Door naar bormio.. in bormio aangekomen verdwaal ik,,, na enig navragen vindt ik de stelvio pas.
Heerlijk hier was ik al eens, bij een oud gebouw stop ik en pak een broodtje even later komen er twee bikers aan een op transalp en de ander op een nieuwe f800 bmw..brood op water gedronken maak ik me klaar op verder te gaan,,, de transalp rkjd weg de bmw rijd om mijn motor heen wil de weg oprijden en valt.. net 30 cm van mijn motor af gelukkig.. ik help de man op zijn fiets en hij vervolgd zijn weg en ik de mijne.
De stelvio is koud en nat op de top wat foto's maken en battery kopen voor mijn fototoestel... naar wat foto's en een dag rijden vindt ik het wel mooi zo.
Tijd om een skaapplek te zoeken, hotel franzhof.. op 2200 meter hoogte... i vraag of er een kamer is ,,tuurlijk en wifi? Helaas dat niet maar wel zwembad... ik boek de kamer want op zon hoogte in een warm zwembad zwemmen wil ik wel een meemaken.
Na het zwemmen, naar de bar,, gezellig kom al snel engelsen tegen,, vele verhalen gingen over de tafel,,, oeps 23.30 uur,, tijd om te gaan slapen .. morgen naar lago maggiore...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



06:45 uur de wekker gaat, wordt een heftige dag, bij het ontbijt zou ik john judy en greq ontmoeten maar die lagen nog te pitten....
08:00 uur tijd om te gaan, even een briefje achterlaten en an dat ding,,, buiten stonden een groep duitsers om mijn drifter..
Pfff dat ook nog even een babbeltje gemaakt en rijen maar,,, heerlijk niemand op de weg das maar goed ook want het zijn allemaal haaks om bochten.
Al snel ben ik boven op de stelvio de kraampjes en winkeltjes zijn nog gesloten...foto gemaakt en aan de afdaling begonnen.
Bormio ja eu rechts af maar welke te volgen,,, even vragen,, en daar gaat die weer, naar de slungenpas mooie slangenpas goed asvalt fijne bochten maar dan de verrassing st barnedinopas groene rotsen waterwinnings instalaties,, niet erg hoog maar goed asvalt en super bochten.
Op de top kom ik drie israeeliers tegen die motoren in munchen hadden gehuurd en een weekje aan het touren waren.
Gek genoeg ga ik daar heen waar zij vandaan kwamen en geven met een adres en hotel carim is wel prijzig maar moest vragen naar lina zij geeft een goede prijs en moest de groeten ban ze doen,, ik denk bij mezelf dat is niet voor me weggelegd dure hotels en ik had al een hotel opgezocht om te overnachten.. eens kijken of er nog leven in de tomtom zit,, verdomt doet heteven goed opletten dan maar.
Door de rijstijl van die italiaanen mis ik de afslag net voor de tunnel, door de tunnel eraf.. chips grint en een drifter gaat slechtin een dikke rookwolk kom ik tot stilstand.
Op de standaard ik heb het gehad ben doorweekt en moe maakt niet uit wat het kost ik stop... ik vraag naar een kamer die is vrij dan naar de prijs 160,- oeps voor 1 week vraag ik,, ze begint te lachen en ik zie op der naambordtje lina staan. Dit kan niet waar zijn ik gok het erop, en vraag of er drie israeliers zijn geweest,, ja hoor bingo.
Ze had nog een appartement voor 60 incl ontbijt en facaliteiten van het hotel even verderop... nemen maar..is normaal gesproken 80 werkt wel even mijn charmes in de strijd gooien...met dan aan Dori uit israel.
Eerst een douche en dan plat ben op als ik wakker wordt zijn de eetgelegenheden al gesloten ... even op de motor naar een stadje kijken of ik nog wat eten kan vinden ,, ik moet het met een ijsje en twee icethee doen...
Snel terug naar de airco......en slapen....morgen een rustdag...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Heerlijk uitgeslapen 08:00 uur, dan heerlijk onbijten, aan het lago magiore...en wat voor ontbijt mag wel zeggen het beste tot nu toe.
Dan even een wandeling maken door het hotel zijn eigen tuin,,, langs het lago...genoeg tijd verknoeid met dat slappe gedoe tijd om te gaan rijden.
Met de klok mee onderlangs om bij intra weer op de boot te stappen naar de overkant en zo weer naar het hotel.
34 grd eerst maar een supermarkt in om wat eten en water in te slaan.
Al die oude dorpen de een nog smeriger dan de ander of mooier wat je maar wil, ik vindt het genieten.
Kom ik plots een Mig tegen rus vliegtuigje,,, en stoom loco en nog veel meer oud spul draai meteen rechts af en rij zo de poort binnen oeps sta ik ineens voor de kassa.. omdraaien maar de man vondt het niet erg toen die zag wat er voor zijn kassa stond..
Wat foto's gemaakt en door met de drifter chips na enige km ben ik waar ik niet moet zijn grote huizen en erg afgelegen.
An maar de weg vragen,,, wie kom ik daar tegen een stel duitsers die zijn ook overal,,, zij mij de weg gewezen wist de man nog te vertellen dat een paar huizen verderop huize hollandse stond van een rijke tandarts..leuk om te weten.
Eindelijk het bordtje Arona daar moet ik heen en rustig ploffend vervolg ik mijn weg. Na een antal km rij ik Intra binnen.. nu nog de boot zoeken ... toeval wil dat ik rechts op het water van me al een boot zag, net na de stad een bordtje boot, draai ik hem op het perron koop een kaartje even wachten en daar is de boot.
Had je die italiaanen moeten zien kijken toen ik de boot opging,,,plekje wat ze voor mij in gedachten hadden past net de drifter tussen,,,
Na 10 min varen het zelfde spektakel weer dan linksaf en koers naar het hotel/zwembad/jacuzzie en een koud biertje.
Tegen 20:00 uur naar een kleine pizzaria pizza besteld en biertje met een plekje vlak voor de tv finale voetbal duitsland - italie,,, 0-1 italie die kunne hier ook lawaai maken ,,, geweldig om mee te maken..helemaal als het dan 0-2 voor ze wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wederom vroeg waker aan het ontbijt zat niemand, heb ik mooi alles voor mezelf incl wederom uitzicht over het lago...
08:15 uur de motor wordt gestart, lastig om van dat mulle grind af te komen maar al snel draai ik de weg op bij 28 grd kleppie open luchten maar.
Op naar Belzonia, gelukkig werkt de tomtom nu wel en rij ik makkelijk door de stad opweg naar passau del lucomagno, gevolgd door de oberalpass.
Het is boven verwachting en makkelijk te rijden, Disentis/munster mooi stadje dan links af de echte bergen in gotthard/nufenenpass/fruka/grimselpas.
Is een erg mooie ronde en super om te rijden heerlijk asvalt. Behave dan de gotthard oude route allemaal kleine vierkante vlakke kinderkopjes, er komt wat groen gras doorheen en de bochten als vanouds.. niet de snelste weg maar wel iets om te doen.
Het begint al laat te worden als ik voor de klausenpass sta, 19:30 uur toch draai ik af de pass op allemaal borden met pasop gevaarlijk,,, en dat is die maar wel extreem mooi watervallen gave tunnels uit de rotsen geslagen .. dan op 1850 meter hoogte een hotel.
Voel me moe ingeboekt en wat eten, ik geloof mijn ogen niet in het hotel de trap die naar de kamers lijd schots en scheef alles oud dan de kamer alsof ik een andere eeuw binne stap .. gaaf ..
Morgen eens kijken hoever ik kom in het zwarte woud.. helaas is de terugreis alweer begonnen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Shit 06:15 uur wat een lawaai bellen bellen en nog eens bellen,,, doe mijn raam open een stoet met koeien leuk gezicht ze gaan de berg op.
Doe het raam weer dicht en ga verder slapen,,heb nog drie kwartier voor de wekker gaat.
Nog geen half uur later de volgende collone koeien,,,
Dan maar opstaan.. beneden gekomen voor het ontbijt zie ik dat ik niet de enige ben die wakker geworden is van de bellen of het zijn allemaal vroege vogels, zit wel in een gebied waar veel wandelaars zijn.
Dit is bij uitstek een goed onderkomen voor als je op reis bent op de motor.
Tijd om de drifter te starten,, ja zelfs op 1850 meter hoogte geen probleem, wel even oppassen met wegrijden is erg scheef rustig aan geef ik de drifter de sporen om de klausenpass te gaan afdalen
Het laatste gedeelte echte bergen verdwijnen achter me snik snik,,,,, wel wordt ik nog getrakteerd op een geweldige waterval zo uit het niets uit de rotsen.. snel nog een paar foto's maken.. en op naar duitsland konstanz. Daar aangekomen kijk ik op de teller is namelijk het einde van de rit, 2250 km
Dit is van oberstaufen naar konstanz de eigenlijke route die ik zou doen.
De rit er naar toe is mooi al voel ik de hoge bergen achter me verdwijnen, en de bergen gaan over in heuvels op gevoel rij ik het zwarte woud inrichting freiburg in een klein dorpje hoor ik een knal.. wat is dat.???
Kijk achterom en zie dat mijn linker achter knipperlight weg is ,,, omdraaien en oprapen.. hoe kan dat.. na reparatie denk ik dat er iemand gister tegenaan is gelopen hoe kan dat nou???.?
Klote maar hoord erbij als dit alles is wat er gebeurd dan moet het maar zo zijn.
Onder baden-baden zoek ik mijn laatste onderkomen voor ik naar vrouw en dochter terug keer.
Wou nog langer doorrijden maar die verdomde file's had namelijk vanaf freiburg de autobahn genomen.
Bij een buiten temp van 34 grd de drifter zijn temp loopt op constant de fan aan das niet okey tussen de file door ja dat dacht ik alleen de nederlanders gingen aan de kant,, rest sluit de deuren voor me dan maar met wat meer agressie er tussen door rij per slot van rekening een breede drifter... afslag nemen dat ding weg van de snelweg,,, maar dan waar heen in een dorpje bij de grens van frankrijk val ik met mijn neus in de botor dorpsfeest genoeg mensen om te de weg te vragen.
Het is 1900 uur tijd om een slaap plek te zoeken richting Bhul zit een bikershotel,,, net daarvoor op een rondtonde zie ik 2 harry's staan harley davidsons... nederlanders ze weten met te vertellen dat ze op de zolder moeten slapen en vol zitten.. ik wens ze nog een fijne vakantie
En vervolg mijn weg denk ik,,, houd een oudere man me aan doorrijden nee niet doen de man begint over Hornet die die heeeel lang geleden heeft gereden.. super maar ik ben moe en heb honger...
Draai de weg weer op en rij 15% omhoog niets om bij en de drifter helemaal niet... rechts zie ik een pension/hotel die neem ik let call it a day.
Douche bier eten bier slapen... morgen naar huis.

Zondag 1 juli 2012 laatste dag, onderweg op de snelweg bedenk ik me ineens ik rij ja vlak Bij Drifter Willi langs misschien weet die nog iemand die een knipperlicht heeft.
12.30 uur sta ik bij hem voor de deur,, toeteren,, ja hoor van 1 hoog komt zijn kopie naar buiten HEY Indy,,, wat doe jij hier.... ach was in de buurt...
na 2 uur zitten te babbelen en een knipperlicht rijker vervolg ik mijn weg naar huis, en draai dan om even voor half acht de straat in tot mijn verbazing gaat de garagedeur open,, ja mijn meisjes hoorden me al aankomen.....eindelijk thuis.

even wat statistieken
Totaal gereden; 3857 km
Emmen naar stiebes/oberstaufen 817 km
van oberstaufen/stiebes naar konstanz de eigenlijke te rijden route;
2150 km.

Indy


Afbeelding

eric
Berichten: 20
Lid geworden op: 22-08-2011 21:00

Bericht door eric » 21-06-2012 18:13

goede en een veilige reis, ben benieuwd naar je verslag.

Digitus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01-09-2011 23:51

Bericht door Digitus » 02-07-2012 23:10

Hoi Indy,

Fantastisch verslag, ik heb het met plezier gelezen.
Erg mooie foto's ook!

Groeten, Marien & Janette
A flying saucer will appear when a nudist spills his coffee.

Plaats reactie