Indy"S tour 2013

Hier kun je je reis ervaringen delen met anderen.
Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Indy"S tour 2013

Bericht door Indy » 09-03-2013 16:14

Zo en wat zijn jullie voornemens voor dit jaar?
hieronder de mijne.



Afbeelding

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 08-06-2013 15:02

zo de laatste dingen zijn gedaan,
Nieuwe achterband, ketting gereinigd, uitlaat gelast ( wel extra gaatjes er in voor wat dieper geluid), beurt gehad.

nu is het wachten op de zon in de franse alpen nog 3 weken in die tijd moeten er nog 10 passen begaanbaar worden gemaakt voor me.

nog te doen, Zwitserland vignet halen, tas pakken.

Indy

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 16-06-2013 20:32

Zwitserland vignet zit op de motor, nog 2 passen moeten open gaan.
Maar daar is nog een kleine 2 weken de tijd voor.
Afbeelding
Een kaar voor de liefhebbers, dit is hoofdzakelijk de route die ik rij , neem de retour reis wat blauwe passen die ik op foto"s gezien heb,, is allemaal erg gaaf.

Hier een link om te zien of jou pass sneeuwvrij is.
http://alpenrouten.de/alpenpaesse-verke ... erren.html

chevazon
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-07-2010 23:54

Bericht door chevazon » 16-06-2013 20:54

Wish I was going with you !
Here I am just Drifting with my friends.........

You can lead a horse to water but a pencil must be lead.

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 16-06-2013 22:16

Hi Chev,

You can always join me on any ride...

Indy

Drifty
Berichten: 23
Lid geworden op: 12-09-2012 11:31

Bericht door Drifty » 21-06-2013 13:21

Wünsche Dir eine schöne Reise und komm Gesund wieder.
Hoffe du machst ein paar Foto's auf der Tour und zeigst sie uns später.
Gruß
Ingo

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 22-06-2013 15:17

Afbeelding

de laatste pas, col du iseran hebben ze even schoongemaakt,,,
nog even wachten en ik kan eindelijk gaan..


http://webtvvaldisere.com/popup-pod.php?id=2594



Indy
Afbeelding

guido
Berichten: 77
Lid geworden op: 30-06-2010 21:54

Bericht door guido » 28-06-2013 00:00

Indy ,
ik wens je een goede reis en een behouden thuiskomst .
Mvg. Guido

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 29-06-2013 18:09

Dag 1: Emmen-Torgon (zwitserland).

05:00 uur opstaan het is net opgehouden met regenen in Emmen, maar dat mag de pret niet drukken.
Mijn kop onder koud water whaaa wakker ben ik, tanden poetsen wat eten en dan al die kleding aan,, regenoveral er over volgens de buienradar staat me nog wat te wachten.
05:40 uur quinty slaapt nog even over de bolletje geaaid, mijn meisje een dikke kus en knuffel gegeven, tijd om te vertrekken.
06:00 uur in duitsland nu heb ik echt vakantie kom maar op met die kilometers (930 stuk) na een honderdtal km komt het met bakken uit de hemel zetten hemelwater nlemen ze dat pfff ben ik blij dat ik en regenoveral aan heb.
Tanken banaan eten en weer verder ziek nat en koud rij ik door, aii file moet niet zo moeilijk zijneven tussen door rijden,, maar wat nu de motor stotterd moet hem in de toeren houden om hem op gang te houden shit heb ik dat,, waarschijnlijk is al die regen en spray niet voor een drifter weggelegd.
10:15 uur nog 500 km de regen trekt weg zon,,, eindelijk ik kan het niet geloven zo snel een dikke 400 km achter me.
Maar ik weet dat ik het nog moeilijk zal krijgen de man met de hamer komt vanzelf, stoppen tanken regenoveral uit en 2 druipende handschoenen uit.. bbrrr koud.
Een bankje in de zon,,, lekker opgewarmt kan ik mijn handen warmen en drogen, na een rustpauze en volle buik en tank,, rij ik verder het gestotter wordt minder en de motor reageerd soepeler,,, na nog 200 km reageerd die weer normaal,, en is dan ook goed droog.
14:10 uur wat Basel grens nu al het is ondertussen prachtig weer onderjas uit zelfs die was nat,, zwitserland bij de grens kijkt de douane me aan en wuift ga maar door denk bij mezelf rustig aan wegrijden niet te veel lawaai maken,,, hahaah.
Daar is de 1 e tunnel nu moet ik wel met een dikke vette knal verlaat ik de tunel gaaf...ze moeten ook weten dat ik er ben.
De snelweg van Basel/Bern/Montreux is erg druk en saai het enige leuke is de gewelidige bergtoppen met sneeuw.
16:50 uur langs het meer van Geneve dat is echt een plaatje jammer dat het bewolkt is,,, toch even foto maken..
Nog 35 km,, ben zat op tijd mooi rustig touren,, aigle daar moet ik eraf,, ik draai de snelweg af en rij door vlak land,, maar voor me zie ik het daar mlet ik omhoog.
Ik blijf de navigatie volgen maar de naam Torgon zie ik niet gewoon vertrouwen hebben in de navigatie die geeft aan op de rondtonde recht en dan meteen links,,, oef links dat is steil omhoog maar wel erg gaaf,,, na een dikke 900 km de laatste km"s de smalle bergwegen op na veel gedraaid en 3 touringcars ontweken te hebben sta ik oog in oog mijn mijn verblijf voor vannacht.
Bij binnenkomst wordt mij eerst een biertje aan geboden die klapt er in moet ik zeggen,,, vriendelijke vrouw, is ook de enige die nederlands kan praten.. de rest allemaal Frans,,,nou ja is niet erg ben bek af,,, dousche eten en nog een pauwel Kwak bier en deze jongen is uitgeteld.

Afbeelding
Afbeelding

Day 2,
Na 9 uur slapen ging de wekker om 06:30 uur spullen gepakt en naar beneden te eten,,, whaaaaa regen regen en nog eens regen.
Kanarie heb ik weer,, nou ja hoort erbij,, zal vandaag toch wel weer droog worden,,,,,,,
Stukkie rond gereden om de tomtom goed te krijgen,, werkt niet dan maar 11 km naar beneden cruisen.
Beneden getankt,,, en daar gaat die geen tt navi maar gewoon op de geprinte dorpen rijden,, wat kan er verkeerd gaan.
Col de Morgins regen even wennen in de bochten, maar heb de grip met mijn nieuwe achterband goed te pakken.
Door naar col du Getz,,, leuk maar nog niet droog.
Door clusses ja rondtonde na rondtonde chips waar moet ik heen... effe vragen,,, in mijn beste frans... ik wordt de weg gewezen,, en op het gas daar ga ik weer....
Col de la colombiere,,, wederom erg gaaf kom een paar offroad mannen tegen even de duim omhoog en ze verdwijnen weer een offroad pad op die je met een drifter beter niet kunt nemen...
Col du Aravis,, de wegen worden nu wel erg nat kleine rivieren lopen langs de straten naar beneden.
Cormet de Roselend,, die is gaaf maar soms gevaarlijk ,, vooral door de mustangs , ferrari , renault alpine, mc laren mercedes, xbow, lotus, pff die gaten,, niet veel later moet ik stoppen een gele alpine moet uit de greppel gehaald worden.
Deze pass is erg mooi helaas giet het bakken hemelwater sta in twijvel stoppen of doorrijden, geen idee hoe laat het is er staan wat motoren bij het hotelletje,, besluit om door te gaan.
Met wat zon is het echt de moeite waard om nog eens terug tekomen hier, aangekomen in Bourg st Maurice wel motor rijders waar komen ze vandaan op de bergen zag ik ze niet.
Tanken en ja hotel rondrijden maar te duur en wil nog rijden, na een aantal km voor de Col du Iseran zie ik een bord rooms,,, ik denk die is van mij.
Ik loop binnen druipend van het water bonjour is het enige wat ik spreek,, een vrouw spreekt me aan in het france,,, gelukkig spreekt ze gebrekkig engels net als ik een kamer is geen probleem,, internet gelukkig ook niet, de motor schuif ik in de garage die heeft genoeg water gezien.
Ik hang mijn natte spullen op en neem een warme dousche, biertje even fance/engels lullen eten en slapen.. morgen hopelijk droog.

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding



Day 3,
06:30 uur wekker gaat, heerlijk geslapen eerst kijken of het droog is,,, yess straat is aan het opdrogen geen regen wel hangt er een dik wolkendeken op de berg.
Wel het volledige regenteneu aan gedaan op aanraden van Angie van het hotel, motor tussen de st benards gehaald en daar gaat die.
Col du Iseran, voor dat ik er aan begin zit ik al te zweten in mijn outfit, de zon is gaan schijnen en dat doet de weg veel goeds eindelijk kan ik de drifter eens lekker door de bochten heen trekken,,, wat klingt dat ding toch fijn..
De meters hoge sneeuw is helaas verdwenen, jammer maar er ligt
nog wel wat en de temperatuur daald erg snel... lekker koeling,
De afdaling is net zo spectaculair als het bestijgen ervan, daarna is het wat saai tot ik oog in oog sta met ....
Col du Telegraphe, heerlijke berg om te bestijgen,,, langzaam gaat die over in de col du Galibier, das een toppertje.
Er zijn verrassend veel wielrenners en bedrijven die foto's maken ben een aantal x op de foto gekomen schijnbaar hebben ze nog nooit een Drifter gezien of Indian zoals ze zeggen hahahaha..
Daarna is het lekker opwarmen naar Briancon, erg warm ik stop en trek mijn regen outfit en fleasch shirt uit.
Trek net dat ding uit stoppen er twee oudere mannen op de race fiets, bonjour it a Indian,,, nice bike,,,, toch jammer dat ze geen engels praten.
Na wat foto's genomen te hebben van mijn en de motor vertreken ze weer..
Col du Izoard, de rode berg hij is inderdaad wat roder maar ja druwekkend is die wel...op de top koop ik wat eten en een cola languit in het gras geniet ik van de zon.
Col du Vars, wat een road glad wegdek alof ze wisten dat ik langs kwam,, super bochten.
Links af draai ik de Col du Restefound op die is wel erg hoog ondertussen is het al 1800 uur,, over de top en dan een hotel zoeken...
Ja even over de top valt dat tegen, wederom een van de mooiste passen die ik gereden heb, koud sneeuw klim ik omhoog.
Op'de top staan wat bikers op van die harry's davidsons.. 2805 meter hoog je kijkt meteen de afgrond in zonder vangrail,,, maar ja als je wat wil zien moet je er wat voor over hebben.
De afdaling is erg spannend maar adem benemend, ik ben moe kapot en heb honger,,, in st maurice de tinee zie ik een hotel die is van mij..
Kamer genomen doesche en big pizza met bier,,,op het terras ontmoet een een stel met hun zoon uit Bosten USA.. mevrouw is professor maar klept lekker gaat over van alles en nogwat,, 3 weken verblijven ze in france,
Denk dat ik nu mijn bed op ga zoeken 22.00 uur buiten op het terras...morgen naar san remo..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Day 4,
06:30 uur wekker gaat vlot eruit, douschen was gisteravond wat later geworden.
Vandaag is de dag 1e deel zit erop, sanremo of liever gezegd de Route grande alpes gereden.
Heelas zal deze dag niet top verlopen, eerst onbijt daar kom ik in gesprek met een zwitser die op doorreis is naar st tropez hij verteld me waar ik zijn moet in zwitserland waar de top wegen zijn ik denk bij mezelf onthouden voor de terugreis.
Spullen opde motor en koers naar isola,, ik mot tanken,,,bij het afrekenen wordt ik aangesproken over de Gopro die ik bij me heb toch gaaf zon ding heeft nu al zijn geld dubbel en dwars opgebracht.
Op naar de Col de Lombarde deze rij ik alleen omhoog en keer weer om,,, extraatje voor mij...je moet jezelf toch even verwennen...
Deze pas is schitterend maar pas op'de marmotten leuk om te zien maar niet onder de motor.
Na terug in isola te zijn maak ik aanstalten om richting st sauveur de tinee te rijden,,, ik weet niet waarom ik de verkeerde afslag nam maar erg was het niet wel een aantal km om, rij tot pont d clans, mijn routebook wijst me compleet de verkeerde kant op... foutje van mezelf... maar wel 2 paninies gekocht,,, heerlijk met worst en kaas... goed voor onderweg.
Dan besef ik dat ik verkeerd gereden ben en keer de drifter ,, op een y splitsing stop ik waar moet ik heen,,, een pick up truck stopt en gevraagd of die kan helpen nou dat zeker, van hem krijg ik een goede engelse uitleg,,, auto's en motoren rijden om ons heen,, staan midden op de weg maar dat is hier niet erg...
De man bedankt en hop Col du st martin op.. de bergen hier zijn niet zo hoog maar wel erg mooi,,,je komt hier temminste bomen tegen om tegen aan te pissen...
Aan het einde van deze col kom ik wat porsche's tegen die zijn geen tegenstander voor mij,, hahahaha.
Dan de col du Turini beroemd om de rally van monte carlo, super gaaf ,,, film foto alles top,,, opeens merk ik dat mijn snelheidsmeter niet meer werkt, shit hoe weet ik nu hoeveel'km ik gedaan heb,, zonder benzine meter is dat niet makkelijk, gelukkig had ik net volgegooid.
Op de col parkeer ik naast een man en een vrouw uit finland,, die spreken wel engels,, hahaahhaha.
Eerst een broodtje gegeten en dan het gereedschap gepakt, na goed kijken kom ik er achter dat mijn wielmoer los zit oeps,,,,spatbord ook zo gek heb ik toch niet gedaan, komt door al die bumbs en turinies bochten waarschijnlijk.
Na wat sleutelen probeer ik het of mijn snelheidsmeter werkt,, nee niets,, draai het warteltje van mijn voorwiel af,, en ja hoor kabel stuk shit en nu...
Geplande route voortzetten of naar menton daar eindigd normaal gesproken de route grande alpes...ik stap op en denk nog even na na een bocht moet ik op de rem zij ze bomen aan het snoeien zonder het even te markeren... mooi tijd om even iemand te vragen naar een kawasaki dealer... in Menton daar moet ik zijn, duidelijk mijn route niet vervolgen maar naar Menton kawa dealer zoeken ik weet nu dat die er is maar waar?
Na wat gekke fransen ontweken te hebben rij ik Menton binnen, centre miet ik daar zijn de weg is verdeeld ik hoofdweg en b-wegen aha b weg op en vragen maar vraag nooit aan een aantrekkelijke dame die weten niet waar de bikeshops zijn hen ik zelf geprobeerd.
Opeens zie ik een motor garage ik op de syoep parkeren zie dat de voetgangers het niet leuk vinden maarja het moet,,naar binne vragen geen engels ik uitleggen dat mijn kabel stuk is,,, nono niet voor zon oude motor,, its a Indian,,, haha nu maar uitleggen dat het een kawa is.en langs de kust
Okey kawa harley garage,,, dat wisen ze wel, terwijl ze aan het praten zijn knick ik ja maar versta er geen hol van.
Ik moet terug maar wel na de volgende rondtonde rijden,,, dacht het niet volgens mij nemen ze het met de regels niet zo nauw.
Ik keren waar niet mag 2 meiden in een auto toeteren,, ik mijne luchthoorn laten klinggelen,,, zo die zijn stil na 1 km weet ik het niet meer opnieuw vragen,, aan een man die niets van me begrijpt,, hij verwijst me naar een franse dame,,, die heeft lang in de zon gelegen en engels geleerd nu snap ik het... weer links omkeerd na 100 meter aan de rechter zijde.
Ja gevonde allemaal motoren kawa's op buiten maar geen harley hangt wel een klein bord,,, nou ja ik moet een kabel'hebben.
Morgen vroeg 10:00 uur heeft die hem in huis zo dat is geregeld op na Sanremo navi aangezet en langs de kust gereden, erg druk en warm maar wel erg gaaf...
Na 30 km rij ik Sanremo in nu het hotel nog moet net buiten de stad liggen,, ja daar is die zet mijn bike in het grind en stap voldaan af, oef wat een dag.
Na me opgefrist te hebben loop ik het strand op om wat te eten,, grr standtenten gesloten eind verderop zie ik nog mensen, hamburger besteld en een Corona aan het strand mijn dag verslag geschreven heerlijk,,,, morgen sleutelen aan de motor,, aan de cote da sure...er zijn ergere plekken op de wereld om pech te hebben toch!!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Day 5,

08:00 uur uitslapen was ik wel aan toe,, ontbijten wat wathappjes wegwerken, wel gaaf dat wifi hier wel goed werkt.
Zo niet te veel aan en een dagje cote da sure eerst langs de kust naar Menton, zou de km-kabel er zijn en zal die passen.
Gelukkig het ik het adres in de tomtom gezet en ik rij er rust naar toe, alleen die klote scooters maf zijn die die duiken in elk klein gaatje en zelfs als er geen plek is doen ze het toch het maakt niet uit op welk gedeelte van de weg ik rij.
Doorgetrokken strepen verkeerslichten alleen voor zebra paden stoppen ze... ik zal mijn rijstijl even moeten aan passen iet wat agresiever rijden.
Niet veel later parkeer ik mijn motor op de stoep tussen de vele andere motoren, de kabel is er yess lengte en aansluitingen ook okey, ik vraag de man om wat gereedschap en daar sta ik op de stoep zonnetje heerlijk kabel zit er binnen no time op,, nu ik de kans heb kijk ik meteen de voor remblokken na,,, ook die zijn okey, ik bedank de man hartelijk en betaal hem.
Ik stap op en rij weg het werkt een pak van mijn hart op naar monaco en nice.
Monaco, yepp dure auto's en boten,,,,, kan het schelen borden jachthaven volgen,, even later sta op bij de jachtclub van monaco volgens mij ben ik een atractie,, hahaha even banaan eten wat drinken en verders.
Casino de tunnel drukdrukdruk,, moet hier niemand werken...op naar nice.
Onderweg een pizza gegeten, niet veel later rij ik Nice in hier zou toch de Tour de France zijn.. ik rij de binnenstad afgesloten dan maar ergens anders proberen,, opeens sta ik op een groot plein klere tams en die rails niet met de wielen in komen opeens hoor ik lawaai de tour?
Zet mijn motor op het plein en loop op het lawaai af, ja hoor gevonden niet de wielrenners aan het racen maar wel een carnavals optocht...eerst een cola leuk om eens te zien.
Als ik terug loop naar de motor loop ik door een oud gedeelte van de stad en neem een ijsje ... even rust in de schaduw.
Dan terug wat eten bij de mc donalds en de weg langs de kust af naar sanremo,,, pff ben op...morgen weer een lange dag.
Nog wel even een nieuwe route gemaakt,,, over de poggio zodat ik mijn terug reis kan hervatten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





Day 6,
06:30 de wekker hup eruit wordt een lange dag doel voor vandaag is de Alp Du Heuz.
De route die ik gisteravond gemaakt moet zijn vruchten afwerpen.
Ontbijt 07:00 uur wat is dit niets? Aii 07:30 kan je pas ontbijten maar de vriendelijke vrouw fixt het al sneller, top, half acht stap ik vol goede moet op de motor,, sla rechts af en na 300 meter moet ik rechtsaf de Poggio op.
Het eerste uur gaat goed,, maar dan weet ik het niet meer na twee uur zie ik een bekend bord rechtsaf nice inksaf sanremo 12 km, wattttt 2 uur 12 km gereden, nou ja was wel leuk de Poggio... ik sla rechtsaf scheur door de stad p de navigatie tik ik sospel in snelste route,, moet wat tijd winnen wil ik mijn doel halen.
Ja zo gaat die goed de Turini nu eens zien of ik zonder vervelende losgelopen bouten boven kom... vol vertrouwen in de drifter rol ik omhoog,, aan de top lijkt het wel of bikers me op staan te wachten hier wordt ik vriendelijk onthaald.
Na wat geklept te hebben met ze bestel ik 2 paninies en een koffie, ik eet een half broodtje en stop de rest in de tas...
Ik vervolg mijn weg Col st Martin, Co de la Couilole, Valberg,, gaat lekker.voor de Col de la Cayolle ga ik tanken,, shit wat is dat een blikje cola wat in de tas zat is open gegaan over mijn winter handschoenen zeikt het door mijn tas naar beneden over de uitlaat bach wat een lucht...
Nou ja niets aan te doen door, in Barcelonnette ga ik linksaf en wijk af van de RGA het is een stuk waar je lekker kunt uitwaaien even wat harde rijden met mooie glooiende bochten komt me wel van pas als ik in Gap aankom is het al 1700 uur wat doe ik door naar de alp de heuz of niet,,, laatste stuk van mijn panini op gegeten besluit ik mijn doel te gaan halen,, pfff nog 45 km,,, plots steek ik nog een col over niemand helemaal niemand het heeft geregend dus oppassen.
Plots zie ik een rondtonde links alp de heuz,,,rechtdoor hotel,, eindelijk gehaald,, wat een dan dik 11 uur gereden..
Morgen dat ding omhoog en nu wel weer Via een paar mooie passen italie in..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





Day 7,

06:30 vroeg dag ik kijk naar buiten de alp de Heuz licht verpakt in een dik wolkendeken.
Meteen mijn spullen op de motor gepakt, en na het ontbijt de motor gestart.
Op de rondtonde recht meteen mot de motor aan de bak, langzaam en bedeesd laat ik hem langzaam warm worden.
Hoe hoger ik kom des te natter het word, bach vies regenpakzit in de tas die haal ik er niet uit, op de top van de alp raak ik in de war waar is de nieuwe afdaling geen idee ik vraag wat amsterdammers ja ook de zijn daar.
Ze wijzen een kant op nou ja proberen ik rij een skipiste op nee daar moet ik niet heen dan de navi maar raadplegen ik tik wat in zodat ik op de coldu Madeleine uitkom zo gang met dat ding,, oeps een wandelweg,, maar daar kun je ook met een difter rijden langzaam zak ik uit de wolken het word drogen en warmer,, ha lekker.
Onderaan in een dorpje zie ik een bord de Madeleine ja die moet ik hebben, ik rij de zon tegemoet als ik de pass oprij dat zijn de momenten dat het landschap echt tot zijn recht komt.
Na de madeleine volgt de kleine st Bernhard pass, sneeuw 2 gele Ferraries met cameras scheuren heen en weer niet als gekken maar voor de mooie plaatjes, er licht veel sneeuw en de pass is schitterend op de top stop ik loop een winkeltje in en kijk wat rond als ik buiten kom spreekt een duitse man mij aan camera,, ik zeg ja dat is het,, op mijn helm (super ding) we raken aan de praat en blijkt dat we dezelfde route volgen tot het volgende dorp.
Ik denk bij mezelf als ik mijn geplande route wil doorzetten ben ik erg veel tijd kwijt en zit ik morgen (vrijdag) nog in italie, ik moet een keuze makenof morgen de zwitserse passen de hele dag of italie,, ik besluit voor zwitxerland te gaan.
En rij samen met de man verder het klickt en rijd eigenlijk erg goed we besluiten samen nog een paar uur te rijden en zoeken onderweg een hotel.
We komen op de weg naar de Fruka pass een hotel tegen het lijkt wel kermis van alles bij elkaar maar super, ik parkeer de motor en loop naar binnen een magere oude man spreekt me aan,, en ik vraag wat een overnachting kost 50,- incl ontbijt en het avond eten wordt verzorgd door zijncubaanse vrouw.
Zooi in de kamer en eten maar super gezellig overal staat wat en het past is leuk en fun tegelijk,, we drinken bier en cubaanse rum.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





Day 8,
Uitslapen 07:30 wat een bed wat een kamer ik geloof mijn ogen niet... pak an en ontbijt de eigenaar gaar verder met het nuttigen van zijn drankje waar die gister mee gestopt was.
Opeens komt die binne met een Lancia petje op ik zeg er staat een toyota voor de deur en geen Lancia,, hij sleurt me mee en zegd kom maar meer de garage gaat open en daar staat een Lancia zijn maar 100 van gebouwd en restaureerd hij zelf,,, daarnaast staat nog een Fiat 124 sport cabrio,, gaaf..
Maar het is al laat en ik wil weg,, samen met de duitser rij ik richting de Frucka pass daar neem ik afscheid en bank hem voor de fijne tijd.
Eindelijk mijn laatste dag Zwitserse passen komen ze Fruka, Gotthard, Grimsel, Stutsen, en de Klausenpass wat wil je nog meer.
Puur genieten stoomtrein tegengekomen n prachtige uitzichten.
Dan is het al 1700 uur ik besljuit in duitsland te overnachten snelweg op heb niet voor niet een zwitsers vignet gekocht,, maar kom in een dikke file terecht, ik sla af en neem een route tussendoor blijkt niet als enige,,, de fan van de motor springt aan niet goed gebeurd niet vaak.
Na een paar uur rond gereden te hebben zie ik een bord Zoll grensovergang.. ja dat is goed tegen 20:00 uur zoek ik een hotel op,, eet wat en drink een bier..
Morgen naar huis dag eerder dan gedacht 733 km geeft die aan makie kan ik eindelijk mijn meisjes vasthouden en nog 1 dag te rusten.





Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Day 9,

goed uitgerust begin ik aan mijn terugreis, eerst wat snelweg maar als snel tik ik in Vianden waar mijn ouders op de camping staan en zet er koers naar vermijd snelweg natuurlijk.. tegen 14;15 uur ben ik er heerlijk even rust tegen 17;15 uur vertrek ik naar Emmen waar ik tegen 21;30 uur veilig thuis kom.
dikke 4000 km gereden.
was een heftige rit voor zowel de motor als mijzelf.
zorg dat je wat conditie heb als je een reis als deze maakt en dat je wat gereedschap bij je hebt om evt gebreken te kunnen repareren.
controleer regelmatig of je motor nog in orde is ook al heb je die thuis goed nagekeken.
hoog in de bergen verlies je wat vermogen maar zo hard ga ik toch niet en voor mij was er voldoende.
vergeet zeker niet nieuwe remblokken te monteren voor je deze rit gaat maken.
plan een rust dag in die heb je nodig.
zo genoeg ge schreven ik hoop dat jullie het allemaal leuk vonden om te lezen.
en commentaar of een leuk berichtje is altijd welkom.

Afbeelding

Indy

pete1100
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-06-2013 22:56

Bericht door pete1100 » 29-06-2013 23:02

hi indy,great read, I hope the weather improves for you

pete from australia

Plaats reactie