RIP

Hier kun je lekker kletsen met andere leden.
Plaats reactie
stuka f
Berichten: 325
Lid geworden op: 01-07-2010 12:04

RIP

Bericht door stuka f » 21-07-2010 23:01

Een klote treath, ik weet het....
Vandaag getuige geweest van een banaal motor ongeval ...met dodelijke afloop.
Op een parralel baan met de Noorderlaan in Antwerpen van de oude brandweer kazerne naar Ekeren, in een bocht over een brug....
...lag een motor rijder op 20m van zijn motor (géén idee van het merk of type, maar een racer ...)midden op de baan.
Het moet net gebeurd geweest zijn, het enige wat ik kon doen was het contact afzetten en de benzinekraan dichtzetten, vanwege een lek uit het motorblok....
De man was mijne leeftijd, was door de impact zijn helm kwijt gespeeld en bloede hevig aan het gelaat ,verder droeg hij een volledige ..."motor kledij".
Na de aankomst van de ambulance hebben wij de plek verlaten...maar ik kon het beeld niet uit mijn hoofd zetten.
Ik ben maar wat gaan slapen , midden in de dag is echt niet gebruikelijk voor mij!
Ik ben dan naar het ambulance centrum gereden om te horen hoe het afgelopen was en kreeg daar te horen dat de man overelden was.
Iet wat ik al vermoede...maar men hoopt toch altijd het beste.
Het ongeval zelf hebben we niet zien gebeuren, maar ik ken die baan, en neem ze dan ook dagelijks, een vrij diepe put in het wegdek net in de bocht , op het linkse baanvak kan/ is héél veraderlijk als men het daar niet kent....een baan waar ik met de Drifter altijd de vonken uit mijn treeplankje of pootje rij.
Langs heel de brug in een railing die brug afbakend , daar is hij, aan de sporen te zien, tegen gegaan en dan terug de baan op....gekataputeerd!
Er was niets of niemand anders in het spel....
Naar mijn mening een inschattings fout.
Zonde!
Ik weet het ;ik kende hem niet en het heeft niks met dit forum te maken....maar ik wilde het toch even kwijt.
dos cervecas por favor!!

guido
Berichten: 77
Lid geworden op: 30-06-2010 21:54

Bericht door guido » 22-07-2010 08:16

Wat vreselijk om daar getuige van te zijn op de eerste rij ....
Doet me weer terugdenken aan mijn beste maatje die op soortgelijk wijze verongelukt is in Italie in 2007 ......
Sterkte .....

stuka f
Berichten: 325
Lid geworden op: 01-07-2010 12:04

Bericht door stuka f » 22-07-2010 09:13

guido schreef:Wat vreselijk om daar getuige van te zijn op de eerste rij ....
Doet me weer terugdenken aan mijn beste maatje die op soortgelijk wijze verongelukt is in Italie in 2007 ......
Sterkte .....
Inderdaad, die.... "dingen" ....komen terug!
:cry:
dos cervecas por favor!!

Hammerhead
Berichten: 79
Lid geworden op: 29-06-2010 19:41

Bericht door Hammerhead » 22-07-2010 18:47

Heb het verhaal wel 3 keer gelezen, ben er van onder de indruk, als dit bijna voor je neus gebeurt, word je weer op de feiten gewezen hoe gevaarlijk het is op maar 2 wielen, maar moet ik wel zeggen, het zijn toch meestal wel weer de racers.
altijd weer het asfalt op!!!!

stuka f
Berichten: 325
Lid geworden op: 01-07-2010 12:04

Bericht door stuka f » 22-07-2010 20:51

Hammerhead schreef:..........
, maar moet ik wel zeggen, het zijn toch meestal wel weer de racers.
Tja, ook mijn eerste gedacht bij het zien van de moto.
Nu blijkt dat ik fout was.
De enige getuige die het zag gebeuren was een eenzame fietser; die baan is op feestdagen en WE's heel rustig, en die man had gezien dat het achterwiel van de moto blokeerde, net in de bocht....
Dat verhaal las ik in een andere krant dan de mijne, want daar stonden amper 6 regeltjes in.
Afbeelding
dos cervecas por favor!!

Vital
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-07-2010 19:54

Bericht door Vital » 28-07-2010 23:28

Toch zeker dat deze eenzame fietser toevallig niet voor de stad werkt?

Heb het meegemaakt dat een goede vriend van mij ,werd van de baan gemaait door een politiecombi .
Deze combi was een auto achterna die gestolen was door een jonge gangester die net onsnapt was uit het gesticht.
Tegen 100km/uur door Mol centrum om 03:00 snachts heeft men de achtervolging ingezet.
Mijn maat zag eerst een BMW voorbijzoeven tegen ongelooflijke snelheid en stapte toen de baan over netjes op het zebrapad en toen...........
Te laat! Een spuit in rechtstreeks in het hart kon niet meer baten. De combi kwam net uit de bocht zonder sirene en zonder zwaailichten maar wel tegen onverantwoord hoge snelheid midden in de uitgangsbuurt van Mol.
Heb verschillende getuigen gehoord en allen het zelfde verhaal: Geen sirene op,geen zwaailichten op en voordien tegen de zelfde snelheid tegen de richting in op een smalle kronkelend weg midden in het centrum.

En hoe is het uitgesproken??????
Voetganger negeerd prioritair voertuig.
Juist één getuige had wél zwaailichten gezien en wél een sirene gehoord.
U raad het al........ hij werkt voor de gemeente en heeft een of andere hoge functie.

Oh ja.De agent in kwestie heeft overplaatsing aangevraagt en gekregen.

Ter nagedachtenis van mijne maat Tuur.

Vital
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!

Vital
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-07-2010 19:54

Bericht door Vital » 28-07-2010 23:37

Ook eens goed nieuws.

Onlangs nog bij de politie gemeld dat asfalt een 15 cm was omhoog gekomen tijdens het warme weer.
Het was op de ring van Mol naar Lommel en was zéér veraderlijk voor de motorijders.
Ongelooflijk maar waar.........5 dagen later was het hersteld (toch ook wel een goed woordje voor het snelle optreden)

Bij deze raad ik ook iedereen aan om zulke gevaarlijke situatie's direct te melden en niet te wachten tot mischien iemand anders het doet!!!!
Iedereen rijd graag op een veilig wegdek.

Mvg vital
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!

Plaats reactie