Nieuwe wetgeving aangaande motorrijders in Belgie!!

Hier kun je lekker kletsen met andere leden.
Plaats reactie
stuka f
Berichten: 325
Lid geworden op: 01-07-2010 12:04

Nieuwe wetgeving aangaande motorrijders in Belgie!!

Bericht door stuka f » 12-11-2010 15:33

Hier is de tekst in grote lijnen;
http://www.demotorsite.be/content/schou ... s-opgepast :shock:
Ik rij nu graag in T-shirt en teensletsen..... :x en ik parkeer mijn motor ook NOOIT uit het zicht.
Elke zomer sterven er nog altijd ervaren en niet ervaren zwemmers de verdrinkingsdood.....gaan ze binnekort dan ook elke zwemmer verplichten met een reddingsvest te zwemmen???
dos cervecas por favor!!

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 13-11-2010 18:20

hahahha,,, :P :P :P

die malle regels,, trek me er weinig van aan... als ik mijn bik eop het trottoir
parkeer,,, kijkt de agent alleen maar en vergeet die de bekeuring..

Indy

stuka f
Berichten: 325
Lid geworden op: 01-07-2010 12:04

Bericht door stuka f » 24-06-2011 19:53

Het is zover, wij hebben het aan onze tutter!!!
De wet gaat per 1 september in!
Op maandag 20 juni verscheen in het Belgisch Staatsblad het ‘Koninklijk besluit ter bevordering van de veiligheid van de motorrijders’, een KB dat er kwam op initiatief van staatssecretaris van mobiliteit Etienne Schouppe en dat op 1 september 2011 in voege gaat. Dit verandert er concreet voor wie zich met een motor op de Belgische openbare weg begeeft.


1) Filefilteren

Filefilteren is vanaf 1 september toegestaan op voorwaarde dat de motorrijder niet sneller dan vijftig kilometer per uur rijdt en het snelheidsverschil met de andere voertuigen die hij passeert niet groter is dan twintig kilometer per uur. Motorrijders die tussen de traag rijdende of stilstaande rijen auto’s door willen rijden moet daarvoor de ruimte tussen de twee meest linkse rijstroken gebruiken.



2) Parkeren op het trottoir

Binnen de bebouwde kom mogen motorfietsen op het trottoir en op de verhoogde berm worden geparkeerd, op voorwaarde dat ze de andere weggebruikers niet hinderen en een begaanbare strook van minstens 1,50 meter vrij laten.



3) Transport van kinderen op de motor

Vanaf 1 september mogen kinderen vanaf acht jaar op om het even welke motor als passagier worden meegenomen. Kinderen tussen drie en acht jaar mogen als passagier enkel plaats nemen op een 125cc tweewieler die voorzien is van een speciaal kinderzitje. Kinderen jonger dan drie jaar mogen niet worden vervoerd op een motorfiets.



4) Beschermende kledij

De verplichting voor motorrijders om een valhelm te dragen wordt uitgebreid en omschreven als de verplichting om beschermende kledij te dragen. Naast een valhelm bestaat die beschermende kledij uit handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of overall. Het schoeisel – laarzen of bottines - moet de enkels beschermen.



5) Busbanen

Motoren mogen vanaf 1 september op de busbaan rijden.
dos cervecas por favor!!

Bertoluchi
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-07-2010 19:52

Bericht door Bertoluchi » 06-07-2011 21:02

Ik vind punt 2 en punt 5 helemaal zo slecht nog niet. Mag van mij in NL ook wel.
'loud pipes save lives'

stuka f
Berichten: 325
Lid geworden op: 01-07-2010 12:04

Bericht door stuka f » 06-07-2011 22:38

Ja , dat zijn dan ook de twee enige goede punten.
dos cervecas por favor!!

Drifterfox
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-06-2011 21:24

nieuwe regels

Bericht door Drifterfox » 18-08-2011 21:26

Suck them ! And Etienne Shouppe to ! Hij weet niet waar hij over praat, maar ja staat mooi naar het "publiek" he .
Cheers!!

Digitus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01-09-2011 23:51

Bericht door Digitus » 02-09-2011 00:18

wow, lange mouwen en een lange broek. Als je dan het asfalt raakt, duurt het 0.5 seconde langer voordat je vel geschaaft wordt.
Ik ben wel eens onderuit gegaan met een spijkerbroek, nou dat gaf echt geen bescherming....auw.. :shock:
A flying saucer will appear when a nudist spills his coffee.

stuka f
Berichten: 325
Lid geworden op: 01-07-2010 12:04

Bericht door stuka f » 04-09-2012 17:51

Ja !
Ik heb ze...; mijn eerste boet voor het rijden met niet-reglmentaire kledij...
:twisted: :x :( :wink:
dos cervecas por favor!!

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 04-09-2012 20:38

stuka,

niet gezegd tegen de politie dat je opweg was naar een motorkledingzaak?

zonde geld had je ook in een heerlijk pilsje kunne inversteren...

hoe is het verder met je?

ik ga vrijdag naar dodenau, duitsland voor de 2e drifte rrally... erg veel zin in..

gr indy

stuka f
Berichten: 325
Lid geworden op: 01-07-2010 12:04

Bericht door stuka f » 06-09-2012 09:56

Hey Indy,
die uitleg had ik al klaar, maar hielp niet! Dan had ik maar de bus moeten nemen....
Ja...en dan NEEM je een bus, is het weer heibel; "diefstal" van een bus....
:lol:
Doe ze de groeten in Dodenau, dat is te ver voor mijn rug!!
Verder alles kits.
Dringend aan een nieuwe voorband toe; linker zijde is zowat glad aan het worden!
En moet eens nazien wanneer het onderhoud moet gebeuren.
Er staan 27.000+ km op...
cheers
|<ris
dos cervecas por favor!!

Plaats reactie