klassieke matzwarte uitlaat

Jouw verbouwing
Plaats reactie
NEOLEO
Berichten: 9
Lid geworden op: 29-06-2010 23:08

klassieke matzwarte uitlaat

Bericht door NEOLEO » 06-06-2011 12:58

Hi iedereen,

Ik heb zelf een Drifter 800. (plaatjes volgen binnenkort)
Ik loop al een tijdje rond met het idee om hem om te bouwen tot een replica van een HD WLA 1945 (beter bekend als Liberator). Dat is dus een volledig legergroene motorfiets met blank lederen panzadel en tassen. Deze laatste twee heb ik inmiddels al op mijn motorfiets.
Naast het nodige spuitwerk en diverse onderdelen moet er ook een matzwarte klassieke uitlaat op.

Mijn vraag aan dit forum: is er iemand die daar enige ervaring mee heeft, hetzij koop , hetzij ombouw van het origineel.
Drifting in time

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 08-06-2011 21:02

Toendertijd, zat er alleen een open pijp van voor naar achter onder ,,toch...
kun je nu ook doen pijp buigen en eronder...

tip, laat het niet poedercoaten dat vliegt er zo weer af.
emaileren kun je ook laten doen is er mooi. maar wel prijzig.
zwart spuiten met spuitverf tot 650 grd is een betere oplossing.


gr Indy

Peter
Berichten: 16
Lid geworden op: 15-05-2011 20:44

Bericht door Peter » 13-06-2011 23:06

Hoi,

uitlaten en hete blok delen kun je gerust spuiten zelf met hitte bestendige lak, maar dan wel die van Motip! Dat is toch de beste. Oja en goed voor die tijd ontvetten....

grtzz Peter

NEOLEO
Berichten: 9
Lid geworden op: 29-06-2010 23:08

Bericht door NEOLEO » 14-06-2011 23:05

Origineel zit er een perforatiedemper op de WLA. Van de WLA zijn alle onderdelen nog steeds te koop. Dit zijn zogenaamde NOS parts (New Old Stock). Een complete demper met fishtail eindstuk (zie foto) is gewoon te bestellen. Ook in het zwart. Kosten hiervan zijn circa € 100. Ik denk er aan om zo'n demper te bestellen en pas te maken op de Drifter door een twee-in-een koppelstuk te maken.

Echter mijn vraag aan jullie :
In het verleden heb ik al eens niet originele dempers op mijn Vulcan 800 geplaatst. Ook dat waren perforatiedempers. Ik kreeg er veel geluid bij, maar verloor tegelijkertijd veel vermogen. Hoe is jullie ervaring met meer open of aangepast originele uitlaten.

Bedankt voor de tips over poedercoaten en emailleren.
Afbeelding
Drifting in time

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 15-06-2011 00:14

heb een eigen fishtail gemaakt van aluminium.
past op org uitlaat, heb de demper er wat uitgehaald en wat gaten geboord, niet te groot.

vermogen,,, geen probleem als er een niet al te groot gat in zit ..

gr Indy
Afbeelding

Afbeelding

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

HARRY DRIFTER...

Bericht door Indy » 20-06-2011 21:01

heb hem gevonden.. jou harley drifter



Afbeelding

NEOLEO
Berichten: 9
Lid geworden op: 29-06-2010 23:08

Bericht door NEOLEO » 22-06-2011 10:13

Lijkt erop.
Kleur is het niet helemaal.
Uitlaat is erg mooi.
Drifting in time

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 22-06-2011 22:16

de kleine dingen veranderingen zijn erg persoonlijk.
ik kwam deze tegen en moest aan je denken.

gr indy

Drifterfox
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-06-2011 21:24

Bericht door Drifterfox » 25-06-2011 21:44

dringend foto's plaatsen aub!
dit is ontzettend mooi. :P

Fox
Cheers!!

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 25-06-2011 22:29

Fox,

welkse foto"s zoek je...

je kan er zelf ook welke plaatsen.

Indy

Plaats reactie