Banden vervangen Dirfter 800

Technische vragen voor 800 Drifter
Plaats reactie
Thijs84
Berichten: 15
Lid geworden op: 15-07-2010 12:53

Banden vervangen Dirfter 800

Bericht door Thijs84 » 21-06-2011 12:56

Beste vrienden en medestrijders binnen het Drifter-Collectief!!

Onlangs heb ik de pech gehad dat ik mijn achterband heb lekgereden.

Dit moet natuurlijk vervangen worden. Nu is mijn vraag: Is dit redelijk makkeijk zelf te doen?

Ik heb nu nog 2 gewone zwarte banden maar ik ben helemaal gek op White-Walls en wil dan ook gelijk 2 nieuwe banden kopen. En om toch een beetje de kosten te drukken bekijk ik de mogelijkheid of dit zelf te doen is.

Ik ben zelf wel technisch (ik ben interieurbouwer/tekenaar van beroep) maar ik ben niet thuis in de motor-techniek. Ook ben ik niet in het bezit van een motorlift.

Als dit niet zelf te doen is, met hoeveel Euro's zou ik ongeveer rekening moeten houden? Ik heb laatst ook een flinke kostenpost op mijn auto gehad dus ik moet op de kleintjes letten :)
What day is it & where the hell am I........???

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 21-06-2011 17:11

hallo Thijs,

Ik heb mijn banden uit duitsland via een collega,, zijn white walls met dunne witte streep.
ik heb de wielen gedemonteerd en met de velgen in de kofferbak naar de garage gegaan.
banden er om uitgebalanceerd en klaar wat die...280 euro org maten er weer onder.

ik heb wel een motor lift dit is zeer makkelijk en de wielen eruit halen is geen probleem..
leg alles in die volgorde op een wit kleed en monteer het dan weer.
voor het achterwiel heb ik wel het achterspatbord verwijderd.
meteen de kans om alles schoon te maken.nieuwe ketting en tandwielen erop, voor kun je het wiel er onderuit laten zakken.
voor een lift kijk is op marktplaats..
is een zeer goede inverstering.

hier naog wat foto"S.

mvg Indy


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stuka f
Berichten: 325
Lid geworden op: 01-07-2010 12:04

Bericht door stuka f » 24-06-2011 19:48

Ik werk met een giraffe en dat lukt zeer goed.
Ik heb nooit zo dikwijls lek gereden als met mijn vorige Drifter... zelfs zonder het spatbord er af the halen kreeg ik het wiel er vrij makkelijk onderuit.
Ik heb foto's gemaakt bij het demonteren om de volgorde van de handelingen te kunnen volgen bij het terug monteren.
|<
dos cervecas por favor!!

Plaats reactie