powercommander 3

Technische vragen voor 800 Drifter
Plaats reactie
Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

powercommander 3

Bericht door Indy » 27-05-2012 10:33

Heeft iemand ervaring met het inbouwen, mappen,afstellen van een powercommander?

Gr indy

Digitus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01-09-2011 23:51

Bericht door Digitus » 02-06-2012 19:49

Hoi Indy,

Een powercommander kan alleen op een 1500, die heeft injectie. De 800 heeft carbs en kan dus niet per computer afgesteld worden.

Als je een powercommander installeert kun je het beste de motor laten afstellen op een testbank. Dit moet je als laatste doen, nadat je alle andere opties op de motor hebt gezet, zoals een andere uitlaat en een ander luchtfilter. Je kunt ook zelf mappings uploaden naar je powercommander, maar helemaal perfect wordt het niet. Een andere uitlaat of luchtfilter verandert de snelheid waarmee de lucht door de motor gaat. hierdoor verandert de verhouding lucht/brandstof. De powercommander zit tussen de originele injectie computer en de motor en past de lucht/brandstof verhouding aan. De testbank registreert bij welke instelling de motor het beste presteert en deze instelling wordt voor verschillende toerentallen in de powercommander geprogrammeerd

Ik heb mijn TL1000 laten afstellen in Roden bij No limits. heb er ook een filmpje van:
http://www.youtube.com/watch?v=fsQd-7cqQvE

Kostte mij 125,-
Maakt een wereld van verschil ! Bokkend en stotterend heen rijden en juichend terug rijden :-)
A flying saucer will appear when a nudist spills his coffee.

Indy
Site Admin
Berichten: 553
Lid geworden op: 29-06-2010 10:43

Bericht door Indy » 02-06-2012 20:33

bedankt voor je info,,,
maar heb het ding liggen .. eens zien of ik er iemand anders blij mee kan maken.

gr indy

Digitus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01-09-2011 23:51

Bericht door Digitus » 02-06-2012 21:16

Powercommanders zijn merk en type afhankelijk in verband met aansluitstekkers van de originele ECU.

Als je er dus 1 hebt liggen, is het zaak om uit te zoeken voor welk merk/type motor het is, pas dan kun je hem aan iemand doorverkopen.

Groeten, M
A flying saucer will appear when a nudist spills his coffee.

Plaats reactie