klassieke matzwarte uitlaat
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29-06-2010 23:08
klassieke matzwarte uitlaat
Hi iedereen,
Ik heb zelf een Drifter 800. (plaatjes volgen binnenkort)
Ik loop al een tijdje rond met het idee om hem om te bouwen tot een replica van een HD WLA 1945 (beter bekend als Liberator). Dat is dus een volledig legergroene motorfiets met blank lederen panzadel en tassen. Deze laatste twee heb ik inmiddels al op mijn motorfiets.
Naast het nodige spuitwerk en diverse onderdelen moet er ook een matzwarte klassieke uitlaat op.
Mijn vraag aan dit forum: is er iemand die daar enige ervaring mee heeft, hetzij koop , hetzij ombouw van het origineel.
Ik heb zelf een Drifter 800. (plaatjes volgen binnenkort)
Ik loop al een tijdje rond met het idee om hem om te bouwen tot een replica van een HD WLA 1945 (beter bekend als Liberator). Dat is dus een volledig legergroene motorfiets met blank lederen panzadel en tassen. Deze laatste twee heb ik inmiddels al op mijn motorfiets.
Naast het nodige spuitwerk en diverse onderdelen moet er ook een matzwarte klassieke uitlaat op.
Mijn vraag aan dit forum: is er iemand die daar enige ervaring mee heeft, hetzij koop , hetzij ombouw van het origineel.
Drifting in time
-
- Site Admin
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 29-06-2010 10:43
Toendertijd, zat er alleen een open pijp van voor naar achter onder ,,toch...
kun je nu ook doen pijp buigen en eronder...
tip, laat het niet poedercoaten dat vliegt er zo weer af.
emaileren kun je ook laten doen is er mooi. maar wel prijzig.
zwart spuiten met spuitverf tot 650 grd is een betere oplossing.
gr Indy
kun je nu ook doen pijp buigen en eronder...
tip, laat het niet poedercoaten dat vliegt er zo weer af.
emaileren kun je ook laten doen is er mooi. maar wel prijzig.
zwart spuiten met spuitverf tot 650 grd is een betere oplossing.
gr Indy
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29-06-2010 23:08
Origineel zit er een perforatiedemper op de WLA. Van de WLA zijn alle onderdelen nog steeds te koop. Dit zijn zogenaamde NOS parts (New Old Stock). Een complete demper met fishtail eindstuk (zie foto) is gewoon te bestellen. Ook in het zwart. Kosten hiervan zijn circa € 100. Ik denk er aan om zo'n demper te bestellen en pas te maken op de Drifter door een twee-in-een koppelstuk te maken.
Echter mijn vraag aan jullie :
In het verleden heb ik al eens niet originele dempers op mijn Vulcan 800 geplaatst. Ook dat waren perforatiedempers. Ik kreeg er veel geluid bij, maar verloor tegelijkertijd veel vermogen. Hoe is jullie ervaring met meer open of aangepast originele uitlaten.
Bedankt voor de tips over poedercoaten en emailleren.
Echter mijn vraag aan jullie :
In het verleden heb ik al eens niet originele dempers op mijn Vulcan 800 geplaatst. Ook dat waren perforatiedempers. Ik kreeg er veel geluid bij, maar verloor tegelijkertijd veel vermogen. Hoe is jullie ervaring met meer open of aangepast originele uitlaten.
Bedankt voor de tips over poedercoaten en emailleren.
Drifting in time
-
- Site Admin
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 29-06-2010 10:43
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 20-06-2011 21:24