Dag1,
Om 05.30 uur vertrokken reed zo de zonsopgang tegemoet,, maar na 100 km was de pret alweer voorbij, regen hagel onweer.
Had geen tijd om een regen overal aan te doen, dan maar gewoon doorrijden.
Dacht bij mezelf het is maar een klein buitje,,, na 600km regen werd het eindelijk droog. zodat mijn motorpak de laatste 100km droog kom waaien.
tegen 1800 uur reden we het bloemeneiland van lindau op,,, midden in de stad het hotel gevonden... en heerlijk gegeten in de stad.. en in een grand cafe,,, een biertje gepakt.
Dag 2,
0700 uur opgestaan ontbeten en de motor uit de garage gehaald.
Door bregenz gereden naar de open road,,, richting lichtenstein...
Klein landje in zwitzerland, en leuk om eens geweest te zijn.
Na wat kleine dorpjes italie ingereden, toen begon het echt linksaf een klinker weg op 10% omhoog ,, langs een oud kasteel..
En reed recht tegen een berg aan,,, richting een lange tunnel..waar aan het einde een enorme stuwdam lag.
Livigno binnen gereden erg touristish, druk en gezellig een pension opgezocht ,, eten biertje en slapen
Dag 3,
De tomtom stuurde me direct uit het dorp weer de hoogte in, en in een mum van tijd was ik op grote hoogte.
Op naar bormio wat het begin is van de pas Stelvio..
aangekomen in een mierennest van motoren en sportwagens... eerst maar even gestopt en genieten van al dat moois...
En hup naar boven na een forse klim op de top beland,, Tibet....
Na lekker hebben te genoten de afdaling begonnen de timmelsjoch op.
De drifter heeft het zwaar gehad maar plofte goed door de bergen.
en net onder solden een gasthouse gevonden ...
Dag 4,
Otztaler gletsher,,, 2877 meter was een bere stuk, geiten steenbokken moesten voor me wijken
Deze gletsjer is otzi gevonden een oude man uit vroeger tijd....
Dan via de Jaufenpass verder, naar de penserjoch.
Waar er waarrempel een drifter stond, helaas was de persoon niet in voor een leuke babbel.. snel een foto gemaakt en door.
dan door een groene oase van bergen In de Alpenrosenhof een heerlijke soep gegeten.
en door naar Bolzano om er een slaapplekje te zoeken.
Dag 5,
Na een goede nachtrust richting de dolomiten, waar ik onderweg dit prachtige waterplasje tegen kwam.
De dolomiten zijn echt adembenemend.
Krullend over de mooie wegen waar de procenten hoger worden en het landschap steeds mooier lijkt te worden.
rol ik naar sappada, een italiaans skioord.
waar ik verbleef in een luxueus hotel.
Dag 6,
Naar de grossklocner waar een 2 daags verblijf zat te wachten.
Dag 7,
dan eindelijk de grote bergop... het was een erg drukke donderdag,,, wat bleek te plaatselijke autoclub had een bijeenkomst op de Frans jozef gletsjer.
Voor eenieder die de grossklocner al eens gereden heeft weet dat dit echt een super berg is.
km lang slingered door de haarspeld bochten en veel eet en slaap plaatsen.
Elke x dat ik er kom is het anders in 2009 reed ik langs 3 meter hoog sneeuw dit jaar was het voornamelijk nat,, en mistig.
maar wanneer je er ook rijd het is heerlijk.
En laat ik nou net de 40000 km volrijden op deze fantastische plek.
Dag 8,
Na een avond doorgezakt te hebben met Pete een australier die 3 mnd door europa tourt begon mijn reis naar de gerlospass.
De goede man had al 224000km op zijn honda 1100 XX gereden.
Over de gross was erg gevaarlijk boven de 1500 meter zag je max 20 meter.. gelukkig bood de navigatie uitkomst zodat ik wist wanneer er een bocht kwam.
Na de afdaling was het onderaan de berg weer super weer, en vervolgde ik mijn reis.... door al de mooie dorpjes.
waar ik onderweg nog een waterval tegen kwam de Krimmi
de gerlos is gaaf maar soms verdwaal zelfs ik....
En gaat het vervolgens 16 procent weer naar beneden.
Om uiteindelijk door het mooie zillerthal een stoom loco tegen te komen.
70 Km voor mijn eindbestemming begon het te stort regenen, zodat ik gedwongen was een slaapplekje te zoeken..
die ik bij het 2e huis vond ,, en het was weer raakt een nederlandse man met zijn fam hadden daar een super gasthuis.
met om de hoek een zeer goede pizzaria.
Zaterdag,
vroeg eruit om bij munchen de autobahn te pakken richting huis.
net na munchen omstreeks 1100 uur wat gegeten langs de snelweg.. loop ik naar de motor stap erop,, wat denk je niets meer..........
duw hem aan en rijd de snelweg op,,, 2 luide knallen ik denk alles valt uit elkaar,,,, motor uit,,, meteen een afslag ik rol naar beneden en draai links af naar een tank station..
uiteindelijk moest de drifter worden afgesleept naar een adac plek voor onderzoek waar de heren monteurs niet op zaten te wacht,,,, zon oude motor die kunne wij niet maken,, nadat ik ze uitgelegd had dat het geen Indian was maar een 2000 drifter pakte met een meter om de accu te controleren want op een externe accu liep die goed,,, laden was perfect helaas de accu was stuk,, en waar haal je om 1400 uur zaterdags nog een accu vandaan... zij bellen,, en 10 km verderop was misschien nog een passende accu.
Op goed geluk daar heen gereden... waar de motor van de ambulance werd gehaald en ik gelukkig een goede accu geplaatst heb.
Om 1500 uur kon ik mijn weg weer vervolgen...
toen moest ik er nog 700km naar huis...die heb ik uitgereden en was om 22.45 uur weer veilig thuis.
Aantal km totaal. 3100km.
Van lindau door de bergen naar de grossklocner 1000 km.
Pensions makkelijk te vinden en allemaal erg vriendelijk.
Kortom een reis om nooit te vergeten... Indy
2011 alpen passen tour
-
- Site Admin
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 29-06-2010 10:43
Guido,,guido schreef:Heey Indy ,
leuke trip gehad !
Maar ... yek ....1ste dag al 600 km door de regen ....niks voor mij .
Had je geen grote paraplu ? haha
Groetjes , Guido
Ik had de regenoveral in de tas zitten,, maar ik was al zo nat dat het zich niet meer loonde om aan te doen..
paraplu"s waren uit verkocht..hahahaha
Indy
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15-05-2011 20:44
Hey Indy!
Ik heb je verslag gelezen en ik moet zeggen dat wel aanstekelig is als je de fotos ziet om daar eens heen te gaan.
En, trok de Drifter nog goed door de bergen?
Je hebt er in ieder geval mooie wegen voor wat stuurwerk.
Dus je accu was overleden, ik heb er net ook een nieuwe ingezet ondanks dat de oude nog maar een jaar oud was.
In iedergeval heb je er hele mooie fotos bij zitten van de bike met de omgeving
grtzzz Peter
En, trok de Drifter nog goed door de bergen?
Je hebt er in ieder geval mooie wegen voor wat stuurwerk.
Dus je accu was overleden, ik heb er net ook een nieuwe ingezet ondanks dat de oude nog maar een jaar oud was.
In iedergeval heb je er hele mooie fotos bij zitten van de bike met de omgeving
grtzzz Peter